28juli

Jag har gått och grubblat på en sak nu i flera dagar, och det är ätstörningar. För det bor en gammal tant här (60+?) och hon måste ha haft/har anorexi, för hon är så sjuk smal, man ser nästan varenda kota. Det är lite läskigt faktist. och då tänker jag hur man egentligen kan sträva så hårt efter att få den trådsmala figuren. Det finns så många unga tjejer som vill se ut som Nicole Richie (exempel) . Jag har själv viljat se ut som henne, och jag vet hur svårt jag hade och komma ut ur det. Jag har än inte kommit ut ur sjukdommen, -Ja precis, det är en sjukdom! jag hatar den. Så många som svälter ihjäl sig för att få "den perfekta kroppen" (?) det finns ingen perfekt kropp. Alla ser olika ut. Jag börjar acceptera det nu. Men jag kommer alltid ha sjukdommen nära mig, är det inte jag själv så är det mina vänner. Det gör ont i mig.

-You may die before you are thin enough  ..

ta hand om er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0